injail

Alla inlägg den 22 april 2016

Av Jöran Lundberg - 22 april 2016 21:38

Kan man skriva en blogg?

Kan man skriva en blogg om våren. Den vår som sakteliga smyger sig på en. I dag ställde jag undan skotern som jag använt för att köra fram den ved jag huggit. Även om det är frostigt om nätterna försvinner snön ändå, om än i sakta mak. Jag har också städat och ansat bilen. Detta är väl också ett sorts vårtecken. Förberett den lite för sommarkörning. Och visst ser vi fram emot de ljusa härliga sommarkvällarna. Men än är vi kvar i våren.

Därför bifogar jag en liten vårvisa.

Våren

Om våren än är kall

dock man ändå skall

över jorden all

klämma i en trall

 

För våren har sin gång

med liv och fågelsång

Om än den blir rätt lång

är inget till förfång

 

Så hyllar vi den  vår

den vår vi kallar vår

son bakom knuten står

som småningom vi får

 

Men om jag rätt förstår

så blir det nu en vår

som sätter sina spår

i buskar, sly och snår

 

Så därför käre vän

vi gnäller inte än

men satsar tusen spänn

 på att det blir vår igen.

 

Vi har dock inget val

i denna  jämrens dal

vi därför lider kval

för sådan pekoral.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards