injail

Alla inlägg den 9 april 2016

Av Jöran Lundberg - 9 april 2016 21:32

Lite klurigheter.

I kväll tänker jag testa er med några kluriga gåtor. Som vanligt blir det rimmade verser. Håll till godo!

 

Tung börda?

 

 

Att bära mej i ensamhet
känns sällan riktigt bra.
Men delad med en vän som vet
kan jag va kul att ha.

 

 

Flygpassagerare

 

 

Jag sitter fast här i mitt hörn
och undrar vart jag ska -
till ett litet hus på Tjörn
eller till Panama?

 

 

Välstädat

 

 

Hos mej är det verkligen ordning och reda,
så torsdagen kommer förstås efter fredag
och tre efter fyra och två efter sju.
Hur jag är sorterad förstår du väl nu?

 

 

Nyfödd baby?

 

 

Du tittar på mej varje dag,
men är det mej du ser?
Och när du ler, så undrar jag,
är det mot mej du ler?

Förgänglig

 

 

Skriv ner mitt namn ifall du vill
men säger du det nu,
så finns jag inte mera till.
Det vore tråkigt, ju.

 

Ingen tusenfoting

 

 

Jag har fyra fötter och en sko på varje fot.
Jag sover alltid med skorna på

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards