injail

Alla inlägg den 29 mars 2016

Av Jöran Lundberg - 29 mars 2016 21:24

En aktiv dag i Hemsjön.

Idag passade vi på att använda det allt mer tynande scooterföret och tog oss upp till vårt fritidshus vid Hemsjön. Tidigt på morgonen regnade det, och jag var tveksam om det över  huvud taget skulle gå att genomföra turen. Men så klarnade det upp och blev riktigt fint väder. Våra kära anförvanter från Gotland hade ju vikt den här dagen för en så kallad ”naturtur”. Det var så fint att vi kunde sitta ute på altanen och dricka förmiddagskaffe.

Egoistisk som jag är ibland ville jag utnyttja den enorma tillgång på arbetskraft som plötsligt befann sig på plats. Det är nämligen så att borta vid vändplatsen där vi vanligtvis lämnar bilarna har jag ett rätt stort vedförråd som på ett eller annat sätt måste fraktas den väglösa bit det är till vedboden vid stugan. Därför passade jag på att använda scootern och kälken för just den transporten. Medelst tio vedkassar (som man kan stapla ved i) och några arbetsvilliga var det en enkel uppgift av logistisk karaktär. Ett antal starka armar staplade ved i kassarna och andra villiga armar staplade in dem i vedboden. Således hämtade jag fyllda vedkassar vid förrådet körde och lämnade dem vid vedboden, tog tomma kassar tillbaka för att hämta de kassar som fyllts under tiden. Så var det bara att köra i skytteltrafik fram och tillbaka för att glatt erfara hur vedboden efterhand fylldes med energi för kommande värmehållning.

Vi hade dessutom en mycket trivsam dag uppe vid stugan med både fika- och måltidsstunder. Vädret var oss bevåget också så när som på att det åter regnade en smula under hemfärden.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards