injail

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Jöran Lundberg - 27 februari 2016 22:06

Kluriga gåtor.

Några kluriga gåtor kan vara bra så här på lördag kväll. Jag hoppas att du kan lösa dem!

 

Nattuggla med sömnbesvär

Jag är uppe varje natt 
dessutom ska du veta att,
en gång var månad är jag full,
ja, allt för romantikens skull.

Solbad

 

 

Här ligger jag på stranden 
och vilar mej i sanden,
men havet det var ändå bäst
särskilt för min hyresgäst.

Syskon

 

 

Mina syskon blev en röra
och förlorad är min bror,
säg mej nu, vad ska jag göra
för att själv en gång bli stor.


Pandoras ask

 

 

När jag sluppit ur min låda
då minsann, om jag får råda
ska du ganska snart få skåda
eld och rök och annan våda...


Snabbtitt

 

 

En gång i veckan ser du mej,
två gånger i minuten.
Den gåtan var väl knepig, säg,
men kan du lista ut den?

Blåblodig kunglighet

 

 

Tänk om bara flickorna förstod
att jag är av kungligt blod,
då skulle jag nog säkert få
en puss på nosen eller två.


Ömtåligt

 

 

När du ger mej till en vän
så ska du alltid minnas sen,
att om du nån gång bryter mej,
så litar ingen mer på dej.

Kärvänlig

 

 

Hej på dej din läckerbit.
Spring inte bort, kom hit, kom hit.
Du ska få en kram och sen
går du aldrig bort igen.


Spegel, spegel på väggen där...

 

 

Tätt ihop och lika som  bär
genom livet ska vi vandra.
Men det behövs en spegel när 
vi nån gång önskar se varandra.


Positiv förstärkning?

 

 

Alla säger att jag suger
men jag tycker att jag duger
bättre än någon annan grej
till att hålla snyggt hos dej...

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards