injail

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Jöran Lundberg - 7 februari 2016 22:24

Fel dag.

I min blogg i går nämnde jag att det var söndag men rätt dag skulle vara lördag. I dag är det således söndag och på förmiddagen var vi (min kärahu och jag) i  missionskyrkan och firade gudstjänst. Evenemanget var avslutning på en konferenshelg som anordnats gemensamt för alla församlingarna i Övre bygden det vill säga samtliga församlingar i norra delen av Örnsköldsviks kommun. Gästföreläsare har varit Berit Simonsson från Varberg, Hon är anställd inom Svenska kyrkans OAS-rörelse. En mycket duktig förkunnare med ett enkelt men mycket pedagogiskt framställningssätt. Det har varit så gott som fullsatt vid samtliga möten och seminarier.

En mycket intensiv vecka väntar med många uppgifter. Tisdag skall jag ha min Volvo på service för att den skall vara genomgången och nyservad när jag skall besöka bilprovningen på fredag. Onsdag skall jag göra det årliga besöket hos ”Gaddskraparen” för att få mina tänder ”Skamfilade” som jag säger. Ännu ett år har dessa gamla kvarnstenar  tuggat sig igenom det berg av ”födoråd” som de haft som sin livsuppgift att bearbeta allt sedan tidig barndom för mer ån 80 år sedan. Det kan väl vara förståndigt att även upp i hög ålder bibehålla en någorlunda god tandstatus. Annars kan det gå som för ”Jonkebränna” som bara hade en tand upptill och en tand nertill och allmänt gick under namnet ”Symaskin”. Nu ligger han sedan många år under tre alnar mull på kyrkogården i Trehörningsjö i väntan på eventuell ytterligare tandlossning.

Även denna kväll avslutar jag min blogg i akt och mening att avverka en så kallad dygnsvila i och för inhämtande av krafter för att möta en ny och spännande morgondag. Därför säger jag än en gång

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards