injail

Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Jöran Lundberg - 10 januari 2016 21:41

Kylslaget.

”Kylan har falle och slage sig” är ett uttryck vi hör emellanåt. Men var den har fallit och hur mycket den har slagit sig det framgår inte av berättelsen. I verkligheten börjar det bli lite mildar här på Tallbacken. Så småningom skall det väl bli lite drägligare omkring oss. Dom pratar om att det skall bli lite plusgrader kring midsommar.

Söndag, och det ligger en vecka framför. Som lycklig pensionär disponerar man ju dagarna efter eget gottfinnande. Det kan tyckas att det blir lite tradigt ibland men sä är icke fallet. Rätt mycken tid går åt att hålla värmen här i huset, en syssla som jag tycker är rätt intressant och givande. Jag har gott om  ved så det är bara att hålla grytan kokande, det vill säga vid lämplig temperatur. Det har aviserats att det skall bli lite snö så det blir väl också snöskottning vad det lider. Kan också avslöja att jag jobbar med att färdigställa min bok, en uppgift som dragit ut på tiden alldeles för långt. Så nog finns det sysselsttning för en enkel åldring.

Samtifigt som jag skriver denna blogg har jag programmet ”Da capo” i hörlurarna. Anders Eldeman serverar sina gamla kära låtar som definitivt hör min generation till. Innan programmet är över skall jag väl ha åstadkommit några krumelurer till alla bloggdiggares förnöjelse.

Efter att ha skickat iväg denna kria skall det bli en stund tillsammans med guden INSOMNIAfr och en stärkande nattvila.                     

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards