injail

Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av Jöran Lundberg - 3 oktober 2015 20:07

(Ström)avbrott.

Det blåste hårda vindar över Tallbacken i går. Så hårda att elförsörjningen slogs ut under större delen av dagen och kvällen. Det hade till följd att jag inte fick iväg någon blogg. Därfid är jag alltför beroende av att det finns rätt voltantal i mina ledningar. I  avsaknad av belysning fick vi lita oss till några enstaka tända ljus och ett antal lampor med LED-belysning.  så vi klarade oss rätt hyfsat ändå. Vi har dessutom garderat oss med ett gasolkök så vi kunde värma vårt vatten. På så vis fick jag mig min kaffeslurk om kvällen ändå..

Annars hände det väl inte så mycket under gårdagen. Jag var en stund uppe i Hemsjön och tog reda på några vedstockar som hade blivit liggande sedan förra dagen. Jag tycker det är skönt att få göra rent och snyggt på tomten innan det blir vinter och snö. Hur det nu är så blir det lite gjort även för en gammal man som undertecknad, även om det går långsammare.

Som ni märker har vi åter fungerande eldistribution så troligen blir det väl en eller annan skrivning även framöver.

Gonatt och Gomorron!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards