injail

Alla inlägg den 4 september 2015

Av Jöran Lundberg - 4 september 2015 22:05

Kris..

Söm vanligt när det är lite krisartat i mitt bloggskrivande bläddrade jag i SAOL och fick upp ordet kris. Det kan vara ett ord med många möjligheter men också icke, tänkte jag. Speciellt i vår omvärld upplever vi att  det existerar många krissituationer. Sådana förhållanden som man inte ser någon omedelbar lösning på.

Man kan ta  ett aktuellt exempel  och peka på den minst sagt krisartade flyktingfrågan. I dag sker det en folkomflyttning som inte kan sjönjas något slut på. Eller ens spekulera om hur det till sist kommer att se ut med folksammansättningen i en rad länder. Jag såg ett reportage där de tvingades anta att så småningom de nyetablerade kommer att dominera över den ursprungliga befolkningen i Europa. Vad som sker i en sådan situation är det ytterst svårt att ha någon bestämd upfattning om. Man kan väl bara uttrycka en stilla önskan om att de olika ländernas ledare har möjlighet att bemästra det uppkomna läget och eventuellt finna någon slutgilitg lösning på krisen.

Någon överhängande kris är det inte för bloggskrivaren eftersom han kan avsluta denna drapa för en välbehövlig nattvila.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards