injail

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Jöran Lundberg - 1 september 2015 22:59

Livet i Avliden.

Kapitel 2½

Att beskriva livet och människorna i Avliden är som att träda in i en sagovärld likt Tusen och en Natt. De är alla vanliga människor men ändå inte. Miljön och de olika personerna som förhoppningsvis kommer med i skildringen kan således kunna ha befunnnit sig i vilken bebyggelse som helst. Men eftersom de råkar befinna sig just i Avliden,  gör att de kommer att fylla  en väsentlig del av skildringen enär denna ju kommer att handla just om bygden och folket i denna för oss läsare så eggande skapelse.

Liksom jag något nämnde i förra kapitlet har dennna fiktiva skara personer ännu inte framträtt i sin fulla glans. Detta beroende på att de saknar förmågan att bibringas  den metamorfos som är nödvändig för att så skall ske. För att således bättre kunna beskriva denna process fordras att historien smyckas med diverse fantasifullla händelser och skeenden som är nödvändig för att möjligen skänka läsaren en rättvis och allsidig uppfattning om folket i Avliden. Detta märkliga förhållande ligger alltså framför oss och så att säga möjligen kan bibringa oss en fullgod insikt om denna säregna folklivsskildring.

I följande kapitel ämnar jag således till läsarnas fromma pränta ner en historia som kan ha timat någon gång i historiens gryning, eller möjligen dess förmiddag. Det kan i det perspektivet synas som om jag häcklar alla eventuella intressenter och medvete försöker bibringa dem an felaktig bild av hela historien. Då kan jag försäkre er att så är inte fallet. Jag försöker bara inledningsvis skriva ett helt kapitel i en bok utan att detta avsnitt har ett enda vettigt innehåll. Ha Ha.

Vad ni, kära läsare har att se fram emot är ytterligare ett livsbejakande kapitel i denna formidabla skildring av folket i Avliden. Kanske kommer den nästa Tisdag. Vad vet jag?

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards