injail

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Jöran Lundberg - 30 augusti 2015 21:51

BLT-bladet.

Jag tror att de flesta av er som läser min blogg vet att BLT-bladet är en lokal tidskrift för Björna/Långviksmon/Trehörningsjö-området som utkommer varannan månad. Av reaktionerna hos allmänheten att döma verkar det vara en mycket populär utgåva. Den senaste tiden har jag emellanåt fått frågan: ”När kommer bladet” Vad den saken anbelangar kan jag trösta er med att den kommer att finnas i era brevlådor i morgon måndag. Jag har ”tjuvkikat” i bladet och där finns som vanligt en rikt och varierat innehåll. Alla vi som medverkat i bladet är givetvis glda över att tidningen är populär men ändå önskar jag två saker inför kommande nummer.

För det fösta skulle jag önska att ännu fler ville medverka med alster i tidningen. Det finns säkert många i vår bygd som gömmer på ideer, uppslag och erfarenheter som det vore värdefullt om ni förmedlade till tidningen. Om ni själva inte tycker att ni är nog ”skrivkunniga”, hör då av er till Agneta Westberg Movattnet som är den som slutligen samanställer materialet och som kan ta det till ”redaktionen”.

Det andra önskemålet är av mer teknisk art och skulle väl egentligen tas till utgivarna av tidningen, Ågrenhuset. Jag tycker att tidningen trycks med alldeles för liten text. Och för liten ”svärta”. För många äldre som börjat bli lite sjumögda är det med en viss svårighet de kan läsa den finstilta texten. Jag förstår givetvis att det finns en konflikt mellan textmassan och tidningens spaltutrymme. Ju större stil desto mer utrymme tarvar den  av ett begränsat antal sidor.

Med det hoppas jag att innehållet i morgondagens nummer skall bli till belåtenhet och tyckas vara en intressant läsning. Om ni eventuellt inte får den i er brevlåda så finns den utlagd på ett rätt stort antal ställen runt om i vår bygd.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards