injail

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Jöran Lundberg - 27 augusti 2015 21:44

En sommar är så kort.

Endast några dagar återstår av månaden Augusti och och vi skiftar över till September. Skiftet innebär kanhända att vi får ställa om vår tillvaro till en annan och mörkare årstid. Även om denna månad kan visa sig vara både varm och skön bådar den  ämdå om en förändring. Det lider således mot höstens tid med allt vad den kan ha i sitt sköte.

Varje årstid har sin skönhet. De presenterar sig alltid som annorluinda än de andra. Om vi tar tillvara på tiden och lever i nuet kan vi hjuta livets alla skiften på ett positivt sätt. Eftersom vi inte kan hejda årets och tidens flykt får vi sträva efter att leva med i den brusande rytmen. Det tillhor livet självt och är så bestämt.

Jag bifogar en dikt jag skrivit som i någon mån beskriver mina känslor. Den heter:

 

Det lider mot höst

Sommaren är snart tillända

Det är ändå en liten tröst

en gång skall den återvända.

 

Så är det med allt som är levande

det brinner en tid så kort

Det begynner alltid så trevande

flammar och sen tynar bort.

 

I livets snurrande karusell

räknas ej dagar och år

därför måhända i höstdunkel kväll

en tanke till sommaren går

 

Så kan vi ej hindra tidens flykt

den följer alltiud sin bana

Men i mitt sinne det ändå känns tryggt

att jag en gång når nirvana

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards