injail

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Jöran Lundberg - 10 augusti 2015 22:42


Norgehistorier.

Programledaren i den norska TV:n ”Nu kommer vi till dagens tittarfråga:
‘Vad är det som är stort, brunt och som springer i skogen?’ Skicka svaret till oss och märk kuvertet med ÄLG.”

Två norrmän var ute och åkte lastbil. De kom till en tunnel som var 3,60 meter hög. Men norrmännens lastbil var 3,70 meter hög. Den ene frågar:
– Ser du nån polis?
– Nej.
– Bra, då kör vi.

– Vad får man för svar om man slår 1 + 1 på en norsk miniräknare?
– Var god vänta.

Ole till Arve:
– Om du kan gissa hur många kakor jag har i påsen, så ska du få alla fyra.

– Vet du hur man tillverkar ett norskt pussel?
– Nej.
– Jo, man delar ett A4-papper mitt itu.

Det var en svensk och en norrman som cyklade upp för en backe på en tandemcykel. När de kom upp flåsade svensken:
– Vi skulle aldrig kommit upp om jag inte hade tagit i så mycket.
Norrmannen svarade:
– Och om jag inte hade bromsat så hårt som jag gjorde skulle vi ha rullat ner igen.

En norrman kom rusande till färjelägret i Oslos hamn och fick syn på färgan en bit från kajen. Han lyckades, med ett fantastist tigersprång, hamna på färjans däck.
– Det gick fint! sa han till åskådarna.
– Ja men varför väntade ni inte tills färjan lagt till?

En norrman kommer in i en affär och ser ett blankt cylinderformat föremål på en hylla. Han frågar då expediten vad det är för någonting. Expediten svarar att det är en sak som man kan förvara varma drycker i så att de håller sig varma och kalla drycker så att de håller sig kalla.
– Oj va bra det låter en sån vill jag ha, säger norrmannen.
Nästa dag på jobbet frågar chefen norrmannen vad det blanka cylinderformade föremålet är för nånting. Norrmannen berättar då att föremålet håller varma drycker varma och kalla drycker kalla.
– Det låter ju jättebra, säger chefen och passar samtidigt på att fråga vad han har i termosen.
– Idag har jag två koppar kaffe och en isglass i den!

Två norrmän:
– Kan du tänka dig att i USA blir en person överkörd varje kvart.
– Ojdå! Vilken otur han måste ha!

De båda norska jägarna sitter på sitt älgpass. Plötsligt knakar och brakar det i buskarna och en jättelik älgtjur uppenbarar sig framför deras ögon. De båda jägarna brassar på för fullt. När krutröken skingrat sig beger sig de båda stolta jägarna fram till sitt nedlagda byte. De stannar till framför bytet, tittar på det samtidigt som de kliar sig i huvudet.
– Hrm, muttra den ene,… Vem fan har skott älgen!

Två norska flygare diskuterar möjligheten att flyga till solen.
– Det blir nog för varmt.
– Nej, inte alls. Vi flyger på natten.

Den norske fadern frågar sin son hur det går för honom i skolan.
– Riktigt bra. Jag lärde mig faktiskt att skriva i dag.
– Vad skrev du då?
– Det vet jag inte. Jag har inte lärt mig läsa än.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards