injail

Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Jöran Lundberg - 13 juni 2015 22:23

Tager du?

Dagens TV- och radio-sändningar har dominerats av vigseln mellan Prins Carl-Filip och Sofia. Akten i Storkyrkan var ett tappert försök att modernisera ceremonin en smula. Och jag tycker astt de lyckades i viss mån. Vigselförättarens tal och sångvalet som omramade det hela var fyndiga inslag i en annars rätt stel tillställning. Utgångsmusiken i gospelton gjorde tydligen rätt djupa intryck på de som refererade det hela.

Bröllopåsfesten som pågår när detta skrivs är också vad jag kan tyda en mycket välregisserad tillställning. Att sedan det hela kostar snett under tio mille drabbar väl egentligen ingen fattig

När  bröllopsfesten är över någon gång på morgonkvisten har vi begåvts med en spitter ny prinsessa. Prinsessan Sofia. Jag tror att hon kan blir ett alert och fräscht tillskott i den kungliga familjen. Likasom Silvia blev det. Den Bernadottska dynastin kan säkerligen behöva det. Även om också Carl-Filip har ett gediget och fint uppträdande. Prinsparets ställning i kungahuset är väl i viss mån rätt underordnad men de kan säkert bidra till svenska folkets royalistiska inställning.

Personligen är jag väl ingen utpräglad royalist men jag tror att allt det där tjafset med att välja president är inte något tilltalande alternativ. Tänk er Presidant Stefan Löfven sittande i något surrogat till Vita Huset benämt ”Blågulahuset”. Hans tal till foket = Om jag säger så här, om jag säger så här, om jag säger så här”.  A´propå tal så tycker jag att Carl-Gustav ”ha täje säg söm talare på gmmeldagarn”.

Så går livet vidare i den ljusa sommarnatten under vilken jag ser fram emot att bli vaggad i Morfei armar genom en lång stärkande sömn.

I morgon är en annan dag.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards