injail

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Jöran Lundberg - 11 juni 2015 21:41

En bön för Sverige


Du Gud som ärligt bryr dig varje dag

om alla små och stora riken på vår jord

Du har en diger uppgift det förmodar  jag

din arbetsdag blir lång är jag förspord.

 

Tack  i alla fall för att du skänker

din omsorg och din nåd i rikligt mått

din stjärna också för den arme blänker

du vill vårt sanna väl har jag förstått

.

Om med en enkel bön jag får dig störa

vill jag nämna Sverige som mitt fosterland

Jag önskar att du alla mänskor vill beröra

och skydda dem uti din starka hand.

 

Du har förmågan att förändra  världen

ge mål och mening för var vilsen  själ

Du kan också leda oss på färden

det vet vi när du slösar med ditt sanna väl.

 

Så beder vi att du skall innesluta

med din välsignelse vårt kära fosterland

en hoppets atmosfär vi skall få njuta

sammanbundna med ditt starka band.

 

Med full förtröstan ser  jag tiden an

den framtid som du ger oss alla dar

Med din välsignelse och nåd vi kan

tro att omsorg du om  alla har.

 

Så lägger vi vårt land i dina händer

i tron att du beskydd oss ger

På dig förtröstar vi vad än som händer

och att du alltid till vårt bästa ser. Amen

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards