injail

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Jöran Lundberg - 7 juni 2015 22:41

Att vara rolig.

Jag brukar allt emellanåt rådbråka min SAOL för att eventuellt finna ord och uttryck som är lite annorlunda. Och som  kanske kan väcka fundringar. I dag hittade jag ordet görrolig. (provinsiellt). Genast kom fundringen. Hur är man då man är görrolig. Absolut måste man vara underhållande på något sätt. Samtidigt som det där med att vara underhållande är svårt att  definiera.

Som alla initierade bloggdiggare känner till brukar jag av och till fara omkring på äldreboenden för att, ofta tillsammans med OLD-fejs, ge dem en stunds underhållning. Då har jag upptäckt att sången och musiken är ett bra medel för att fånga deras intresse. De utgör en väldigt tacksam publik eftersom de i regal är oerhört mentalt understimulerade. Vid dessa tillfällen känner man verkligen att man har en viktig mission att fylla. Samtidigt som det fordras  fin fingertoppskänsla för att fånga en publiks verkliga intresse.

Under åren med Sångarbröderna då vi besökte de flesta kapell och kyrkor runt om i bygden hände det emellanåt att auditoriet var särdeles svårt att få kontakt med. Vi utvecklade då vissa knep för att få dem upptinade. Troligen var vi i viss mån  populära eftersom det av och till kom beundrarpost neddimpande i brevlådan. Ibland i form av virkade pannlappar eller andra små presenter. Kanske bavis på att underhållningen fungerat. Jag tyckte i alla fall at det var roligt.

Ro likt blir det troligen om en liten stund då jag skall ta en dust med guden Insomnia.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards