injail

Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Jöran Lundberg - 4 juni 2015 20:24

Långsamma ben

Enligt en notis i dagens husorgan ökar riskaen att dö i förtid om du till äventyrs är utrustad med långsamma ben. En studie i  Storbrittannien har visat att gånghastigheten är betydligt bättre attt förutsäga en snarlig hädanfärd än till exempel att mäta blodtrycket

Nu är emellertid den bistra verkligheten  att mina fortkomstledamöter inte är så alerta medlemmar längre.  De är till och med motlemmar ibland. När jag har suttit en stund och jag kliver upp vill dessa ledamöter har en viss betänketid  innan de är fullt villiga att uföra sin uppgift inom kommunikationens område. Men nog tycker jag att jag har ett bra liv ändå, även om  det går lite långsammare nu för tiden. Å andra sidan har man ju all tid som finns så är det så bra med det.

Jag försöker i möjligaste mån motionera och halla mig aktiv. Som skogsägare har jag åtagit mig att gallra på det 1.400 kvm stora skogsområde jag äger.   Skogarbete är ju en bra moton. Dessutom cyklar jag 5 – 10 kilometer varje dag. En aktivitet som ledamöterna gillar skarpt. Tyvärr bidrar mitt bloggskrivande inte till dessa ledamöters välbefinnande i någon högre grad,

men andra delar av kroppen bör ju också få sin stmulans.    

Med detta hoppas jag att efter en natts god sömn möta en ny strålande morgondag.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards