injail

Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Jöran Lundberg - 29 maj 2015 22:22

Olika falla ödets lotter.

Jag skriver en del om den kalla våren vi begåvats med och med allt varannandagsväder med regn och rusk. Då tänker jag på alla de som förgås i den exeptionella vätmen som råder i Indien. När det dagligen är 50 grader varmt i skuggan och i solskenet en sådan hetta att det går astt steka ägg på gatstenarna. Det är många som också inte klarar sig utan förgås. Det är också viktigt att det finns tillgång till friskt vatten att kompensera den enorma upphettningen med.

När man tar del av de ödersdigra rapporterna från Indien får man sig en tankeställare. Hur man gnölar och klagar om det blir ett väderläge som inte faller en riktigt i smaken. Jag upplever än en gång att vi bor och vistas på den del av  det gamla klotet som är förskonat från både det ena och det andra.

Av den anledningen önskar jag alla mina bloggläsare riktigt sköna dagar framöver med ännu skönare nätter emllan.

Gonatt och gomorron.-

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards