injail

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Jöran Lundberg - 5 maj 2015 21:56

Solen vänder åter.

Nu har våren fortskridit så långt att det börjar bli riktigt ljust om kvällarna. Även om våren dröjer och det ännu är lite kallt om nätterna så verkar solen riktigt skönt. Nu har den mesta snön tinat bort och minimerats till bara några enstaka rester.

Det är rätt många som förfasar sig ver det intensiva solskenet och menar att det är skadligt och kan åastadkomma vissa hudförändringar av obehagligt slag. Jag tror ju att om man inte ägnar sig åt allt för överdrivet solande har man man nog goda chanser att klara sig. Annars kan man ju ta en metod som jag rekommenderar i nedanstående dikt.

 

Brännbart

Häromsistens jag tråddes av lusten

en lust som helt uppfyllde mig

att fara ner till den soliga kusten

för att bränna och bryna mitt konterfej

 

Här gäller det sola och pressa

att verkligen visa en viss energi

man måste ock jaga och stressa

om man menligt och manligt brunbränd vill bli.

 

Man måste visa den rätta nyansen

en färg som är mer brun än röd

Nu när man ändå har chansen

att ta på den bleka vitheten död.

 

Men kanske det är mer genialiskt

det som jag prövde i fjol

måhända också helt idealiskt

att helt enkelt använda ”brun utan sol”.

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards