injail

Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Jöran Lundberg - 1 maj 2015 22:55

Vallersmäss.

För i tin då hadde smopajka allten

 förninga vä säg på vallermäss

Då sku dam vaka ända te mararn,

å då skulle räcke dell dess.

De varn en bulle ån kakke

 å kanske ´n smargås å nalta mjalkchokla

Å då dä vort kallt på natta

 å hörvlet då vare bra å ha.

Å vakagötta skull man ha,

kanske nån enke polkagris

Att fira vallersmäss ja,

dä va bra på alle sätt å vis.

 

Av Jöran Lundberg - 1 maj 2015 10:13

Första Maj.

Tänk att vi nu har anträtt resan genom maj månad. I går tog vi farväl av den nyckfulla månade april. Dett gjorde jag tillsammans med många andra med ett Valborgsmässofirande i missionnskyrkan som började med en konsert och fortsatte upp på kammen där firandet fortsatte i traditionell stil. Vårsånger, vårtak och mycket mycket annat. Det blev rätt sent innan jag kom hem från firandet varför denna blogg skrivs under föärmiddagen 1sta maj.

Trots att meterologerna flaggat för att det skulle regna var det ändå rätt hyfsat väder. Det bgränsade sig till några ynka regnstänk.

Något förstamajtal blir det inte för min del. Vissa år har jag hållit ett litet tal för grannens kissemisser men så blir  nog ine fallet i år. Dessa nyttiga vareler är mina bundsförvanter i  kanpen mot sorkar och råttor Utan att göra större väsen utav sig håller de effektivt dessa skadedjur borta.

Det är väl så att den månad vi har framför oss skall visa oss hur våren och sommren kommer att arta sig. Den kommer att öppna sig dag för dag. Mitt i detta får vi leva ett meningsfullt liv.

H de gött.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards