injail

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Jöran Lundberg - 31 mars 2015 23:03

Kung Bore.

Vintern stretar emot så gott den kan. De senaste dagarna har Kung Bore av och till öst sistt vita vintermaterial äver nejden vid Tallbacken. Det har vållat mig en del arbete med snöskottning men i övrigt har det mest gynnat den vårliga prosessen. De gamle sa att ”nysnön kömm å ät opp gammsnön”. När det är plusgrader på dagarna och även nattetid smälter den och löser upp de frusna drivorna.

Men våren kommer ändå att ha sin gång och den i mitt tycke allt för utdragna snösmältningen är ändå rätt segdragen. Man bara anar våren.


Aning av en vår.

 

Jag längtar ofta till den tid

då solens värme mig begjuter

Och darrar lätt när jag drävid

av tidig vårtid njuter.

 

Dagarna får mer av ljus och längd

solen lyser över sjö och berg

Långa dagar ökar ljusets mängd

en nyans av vårens blåa färg.

 

Det kvillrar lätt i bäckar och i diken

när drivans is  förvandling gemongår

En tidig beckasin som drillar över viken

förmedlar budskap om en väntad vår.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards