injail

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Jöran Lundberg - 14 mars 2015 20:54

Vinteryran en klar succé.

Vinteryran under två dagar i Långviksmon blev en klar framgång för arrangörerna. Det var väldigt många som besökte yran i det underbart vackra vårvädret. Däremot la jag märke till att det inte var lika många skotrar i år som under förra året. Det tycks som allt flera besökare använder bilen när de skall till Långviksmon. Underhållningen från scenen var också vldigt bra. Jag var ner en stund under lördagen och lyssnade då på PISTVAKT som hade ett bejublat framträdande.

Under det att jag skriver den här bloggen har jag MELLON-kfinalen ljudande i mina hörlurar. Eftersom jag inte är så särdeles intresserade av det jippot har jag inte följt med i alla uttagningsturerna vilket bidrar till att jag inte är så uppdaterad. Men det blir väl ändå någon som vinner och går vidare till den verkliga finalen. Jag har skrivit det förut och därmed vädrat mina åsikter om just detta oerhörda slöseri med programtid och pengar. STV bränner större delen av sin årsbudget på detta enda programinslag varför hela verksamheten blir lidande av detta. Under alla sommarmånaderna blir det idel repriser av det fattigaste slaget. Dessutom kör man rsten av året med  reprisprogram från Danmarka och Norge inköpta för en struntsumma. Men det är ju min enskilda och enfaldiga uppfattning och således ingenting att ta på allvar.

Något som jag däremot inte kan tygla det är min nyfikenhet. Jag är således väldigt nyfiken på vilken artistgrupp som vinner  och går vidare. Den nyfikenheten delar jag troligen med några miljoner andra Svenskar. Vilka som vinner omröstningen när den är klar kommer vi absolut att blir underrättade om när det så begiver sig.

Det är ju alltid något gott.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards