injail

Alla inlägg den 7 februari 2015

Av Jöran Lundberg - 7 februari 2015 21:52

Helgdagskväll.

När friden lägrar sig i gröna hagar

och solens strålar speglar sig i silverglans

Då minns jag  mina barndomsdagar

som gav en frid som kom från ingenstans.

 

Det var ständig omsosrg om det nära

en fridens tanke uti hjärta och i håg

Tillgivenhet och hugnad om de kära

en harmoni som inga gränser såg.

 

När helgdagskvällens  frid var inne

och arbetsveckans bråda tid var glömd

Förnams en ro och frid i  varje sinne

som i var enslig vrå var gömd.

 

De enkla stunderna som livet närde

som spred en ljuvlig  atmosfär

den om sann och verklig kärlek lärde.

en poesi som var mig dyr och kär.

 

Så förnimmer jag en livets mening

som danat mig och gett mig frid.

Den ger mig  i min själ en  mening

om en gömd och  evigt svunnen tid.

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards