injail

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Jöran Lundberg - 5 februari 2015 21:07

Björnaborg.

I dag var teamet medverkande vid en andakt på vårt äldereboende i Björna, Ungefär var fjärde vecka har vi från Långviksons missionsförsamling ansvar för en stund där vi ger de boende en lite  mera seriös underhållning. Det är alltid roligt och intressnt att på detta vis möta de som får sin omvårdnad där. Eftersom det är både ålderdomshemsboende och sjukhem har vårdtagarna väldigt olika status. Men jag tror ändå att de allra flesta har behållning av budsskapet i de enkla sångerna vi sjunger med dem. Det är i alla fall ett gott tillfälle att visa dem medmänsklighet och omtanke. Vid det här laget har jag varit där så ofta att jag bland dem fått värkliga vänner som det är kärt att möta.

Den sjuttonde februari då är det Fettisdag och då skall OLDF-fejs stå för underhållningen på just Björnaborg. Då blir det förmodligen lite andra tongångar, men med samma syfte, nämligen att möta de gamla och stimulera deras livsandar. Till den verkan det hava kan!

I övrigt går livet sin gilla gång här på Tallbacken. I morse hade det inte snöat så det var första morgonen på rätt länge som jag inte behövde ta till snöskyffeln. Vad jag kan förstå blir det nu en period där det inte blir så intensivt snöfall vilket jag tycker är bra. Nu har vi fått tillräckligt med snö för i vinter.

Avslutar med att hälsa er

Gonatt och gomorron

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards