injail

Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Jöran Lundberg - 25 augusti 2014 22:08

Måle vort.

Krappås är en del i en takkonstruktion. Vad jag kan förstå är det de så kallade högbenen i en takstolskonstruktion. Jag Googlade på ordet krappås och vad tror ni jag fick upp? Jo. Min egen blogg från injail! Det är tydligen så att Googles med intresse har noterat ordet. Så nu har mitt enkla ord registrerats  på en datacentral i USA. En surfare i Sidney eller Singapor som Googlar på ordet krappås får således upp min blogg, hemska tanke.

Det är ytterligare ett bevis på att björnamåle är gångbart över hela världen varför det är en klar fördel om ni alla bloggdiggare strävar efter att få er hemvist i just den speciella dialekten.

Hakarnskula å gompen det vet ni säkert vad de betyder så det behöver jag inte förklara. Likaså vönn och skackret. Det kan kanske vara lite svårare med ordet schlake eller slompe. Ni kanske får anledning att fundera någon dag framöver.

Hejdå.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards