injail

Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Jöran Lundberg - 7 juli 2014 22:16

En riktig sommardag.

Ni, alla kära bloggdiggare, har nog upplevt detsamma som undertecknad bloggskrivare nämligen en riktigt solig och het sommardag. Det tar en liten tid innan man har vant sig vid värmen. Nu är det väldigt bra att man är ”fruherre” så att man kan disponera sin tid. Så i dag har det blivit mycken skön tillvaro i hammocken. Emellan varven har jag påtat på tomten lite grand. Vattnat jordguppslandet och ett och annat. Jag har faktiskt grejat lite på gårdsplanen med att stöka till efter grävningen av fiberkabeln. Jag lägger på lite stenmjöl och singel där det nu bara är uppgrävd sand. Kanhända blir det snyggare efteråt.

Snart är det väl dags för projekt nr 2 i Hemsjön, nämligen byggande av en ny altan. Jag hoppas få hjälp med detta av hemvändande semseterfirare, men det går ju alltid att förbereda lite. Det renoverade rummet i stugan blev riktigt fint och mysigt och skall väl fylla sin funktion et tag framöver.

Ha det gått i värmen som, av prognosen att döma, skall vara ännu några dagar.

Gonatt och gomorron.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards