injail

Alla inlägg den 23 april 2014

Av Jöran Lundberg - 23 april 2014 21:03

Festligt och fint.

I SPF-fyrklöverns vårprogram var det planerat för PALTFEST i Gideå församlingshem. (SPF- fyrklövern är den pensionärsförening vi tillhör.) KäraHustrun och jag var natuligtvis med i de paltsugnas skara denna dag. Vi blev inte besvikna utan Gideågruppen hade verkligen lycksts med sina föresatser att servera en mycket superb anrättning.

Stämningen var på topp redan innan serveringen eftersom Kristinas orkesters underhöll oss med sin suveräna spelglädje. Orkestern består av Kristina själv som spelar dragspel, en skicklig klarinettist, en basist samt Hans Edlund bakom trumsetet. De visade sin skicklighet genom att exekvera ett spelchema som innehölla såväl jassiga och riviga låter som svenska visor både i allsång och instrumentalt. Applåderna höll aldrig på att ta slut när de som sista nummer rev av ”Viggen” med en ackuratess i nivå med Lindqvistarnas.

Ett 70-tal nöjda pensionärer lämnade lokalen livad till håg och sinne. Något som stärkte deras livsandar så enormt att de säkert kommer att leva  ett antal år längre än beräknat.

 

Våren stretar på och verkar så gott den kan. Trots att det ännu är en bit kvar av månaden april är snön nu nästan borta. Det är bara några flisor kvar här på Tallbacken eftersom det alltid är sent med snösmältningen här. Det skall bli spännande att se hur vår Herre har tänkt sig fortsättningen. Det brukar ju alltid komma något bakslag med grisigare och kallare väder. Men våren ligger ju rätt bra till i maratonloppet mot sommaren så den kanske har tid med en liten formsvacka.

När man blir äldre är det alltid med glädje och förväntan man ser hur det går mot ljusare tider. Jag längtar alltså fram emot sommaren med allt vad den har i sitt sjöte och frågan om detta under ännu en gång skall förunnas mig. Vid det skede i livet som jag befinner mig inställer sig rätt ofta sådana tankar. Min förhoppnig är  dock att min livscykel skall innefatta ytterligare några bloggar i kommande dagar.

Hejdå!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards