injail

Alla inlägg den 18 april 2014

Av Jöran Lundberg - 18 april 2014 22:21

Några norgehistorier


Vad står det i norska rondeller?
- Max åtta varv.

- Kan Ole tala om varför en soldat aldrig får tappa huvudet?
- Ja, korpral! Då kan han inte bära hjälm.

- Grete! Tänk idag har vi varit gifta i tolv månader.
- För mig känns det som ett helt år.

- Varför vill Runar inte behålla sin roddmaskin?
- Den får inte plats i badkaret.

- Hur kunde norrmannen cykla ihjäl sig?
- Enkelt! Han försökte att cykla till arbetet på sin motionscykel.

- Vill du hjälpa mig att leta efter min katt med ett öga?
- Vore det inte bättre, om jag använde båda ögonen?

- Varför får Ole inte laga mat?
- Han bränner alltid vid salladen.

- Hur många norrmän behövs det för att tvätta en bil?
- Två. En som håller i svampen och en som kör bilen fram och tillbaka.

- Nå, lille Sverre, vilken bokstav kommer efter "A"?
- Allesammans, sa Sverre.
- Rätt, sa läraren.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards