injail

Alla inlägg den 4 april 2014

Av Jöran Lundberg - 4 april 2014 22:43

Ack o ve(d).

För att stärka min kondition har jag den senaste tiden sysslat med lite vedhuggning. Det är ämnat att tjäna minst två syften, dels att säkra tillgången av värmande energi för kommande kalla årstider, men också som jag nämde att trimma min fysiska styrka. Båda intentionerna är på väg att uppfyllas.

I övrigt är det rätt händelselöst på Tallbacken just nu. Livet går sin gilla gång och dag lägges till dag. Lite läsning och lösning blir det också emellanåt. Kära hustrun och jag löser nog så där en 30-40 korsord varje vecka. Vi kompletterar varandra rätt bra, det jag går bet på det klarar hon och vice versa. Det är i alla fall ett bra sätt att upprätthålla den mentala hälsan, något som ni kära bloggdiggare säkert har hört mig nämna förut. Att träna kropp, själ och ande är ofta föremål för  mina insatser som bloggskrivare.

När så ideerna tryter ibland blir det oftast någonting lyriskt. Så också nu.


När kroppen fått sitt

Och själen fått sitt

Samt anden fått sitt

då är det dags att leva.

Kropppen blir åldern kvitt

Själen har demensen bestritt

Anden har klätt sig i vitaste vitt

det sker i samma veva.

 

Så kom jag att tänka på vad han sa som mötte blekfisen. Han sa: ”Du ser väldigt blek ut, så vitt jag ka se”!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards