injail

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Jöran Lundberg - 6 mars 2014 22:22

Modo m.m

Även om de vann sin hemmamatch mot Skellefteå i kväll  är det med största sannolikhet att de inte kommer att erövra en plats i direktslutspelet. De får således söpela i den så kallade ”Play in-serien” som avgöresd i bäst av 3 matcher. MODO i sin position som 7-a i grundserien får således 2 hemmamatcher. Ftyra lag gör upp om två platser i slutspelet. Vilket lag de får möte det avgörs i sista matchen i grundserien som spelas på lördag.

Av och till syssoar jag med samanställningen av manuset till min bok. Om man ägnar lite tid varje dag åt arbetet, går det  så småningom framät sida för sida. En dikt som jag atbetat på under dagen tänker jag delge er alla kära bloggdiggare.

Den heter  Göttetommekära och är som sig bör på´mitt hemlands tungomål

 

Göttetommekära.

N´Alfred han ha fögan gött öm tin.

han gå bara å dräges hele dagen

Men käret än, å lösses vara fin

Fast han ä ganska rund om magen.

han gå där vä´n amper min

 

Å´n Sigbert han gå hemme hos mamma

hon fo jussum skötömmen jämt

Han tyck väl de gär desamma

dessutom äre väldet bekvämt

dä  alls int na skämt.

 

N´Alrik han ha´n riken fästmö

söm ärbet å ävles var da

Hon vell ju göbben förströ

n´Alrik han tyck dä ä bra

tyck dä ä söm de ska

 

Dam tyck dä ä skörnt gå å brättes

dam träffs däppå byn då å då

Bara magan ständit kan mättes

Å man kan fo dan dell gå

å kan fo förträfflit må

               

Då ä allting söm de ska

å live gå söm en dans

Na ärbet vell dam inte ha

dä ä söm dä inte fanns

alls ingenstans

 

Ja, göttetommekära dam vära

dam söm sjalv rå över sin ti

Dam ä de lataste kära

söm aldrig är varn att ta i

så äre å så får de bli.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards