injail

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Jöran Lundberg - 4 mars 2014 22:43

En vanlig vinterdag.

Det milda vädret fortsätter. I dag har det varit ett par plusgrader och den lilla nederbörd som kommit har fallit i regn. Eftersom det var fettisdag i dag mumsade vi i oss var sin semla till kaffet. Dessutom gjorde jag en tur med skotern i omgivningarna. Det är rätt bra skoterföre. Lederna är inte så välpreparerade, men eftersom jag inte driver fram mitt fordon med någon större fart går det ändå rätt så hyfsat. Jag var ned till Långvattssjön men avstod från någon vidare tur på isen eftersom jag inte var säker på hur mycket vatten det är. Jag avstår nämligen hellre från en tur än riskera att fastna med skotern i issörjan.

I SHL går grundserien mot sitt slut och MODO hade i kväll bortamatch mot Luleå. MODO vann efter straffläggning och tog därmed 2 poäng. Dock är de inte i gruppen som är direktkvalificerade till slutspel. Det fattas någon poäng för detta. 2 matcher återstår och för MODOs del gäller det en hemmamatch mot serieledarna Skellefteå och en bortamatch mot HV/71. Det är i dagsläget oklart om de kan komma bland de 6 bästa eller om de måste kvala  för att nå det så eftertraktade slutspelet. Facit får vi efter matcherna som spelas på Torsdag och Lördag.. Det skall bli spännande att följa utgången.

Därmed önskas lycka och välgång till alla kära bloggdiggare.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards