injail

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Jöran Lundberg - 1 mars 2014 22:57

Luffarslöjd än en gång.

Studiecirkeln med luffarslöjd är avslutad men jag har i efterhand  fullföljt arbetet på det brödfat som jag påbörjat. Jag vill visa det och mina andra alster på bloggen till förnöjelse  för alla tittare. Det är rätt intressant att förfärdiga fina saker ur vanlig najtråd. Det är bara fantasin som sätter gränserna för vad man kan åstadkomma.

I morse lämnade sportlovsfolket Långviksmon och Tallbacken. Enligt rapporter gick den långa färden ned till färjan i Nynäshamn väldigt fint. Det snöfall som aviserats märktes nästan inte alls. De hade också möjlighet att göra ordentliga färduppehåll.

Jag tittade på en MODO-match i kväll. De spelade hemma mot Färjestad och förlorade den matchen med 0-1och brände därmed i stort sett chanserna till direktslutspel. De lag som hamnar i mellanskiktet spelar en kvalificeringsserie i bäst av 3 matcher för att komma till slutspel.

För att rättfärdiga alla troftiga inlägg skriver jag en liten dikt här nedansom heter:

 Att skriva en blogg.

Finns under bilderna


       

Att skriva en blogg


Att skriva en blogg

är inte så lätt som ni tror

När idéer och tankar stilla står

är möjligheten därtill ej stor.

 

Man skall ha innehåll med mening i

och skriva om det som är intressant

Inte bara tänka: Så får det bli

finna ett ämne som är redundant.

 

Men ni får väl vara så snälla

att finna er i vad som presteras

ej över  fattiga fraserna gnälla

utan gilla allt som serveras.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards