injail

Alla inlägg den 27 februari 2014

Av Jöran Lundberg - 27 februari 2014 22:51

Årsmöte med SPF-Fyrklövern.

I dag har vi haft årsmöte med vår pensionärgemenskap, nämligem SPF- fyrklövern. Vi höll till i Gideå församlingshem och trots det lite ruggiga vädret med regn och rusk hade många medlemmar samlats.  Jag hade förmånen att leda förhandlingarna och det gick utan kompålikationer. Vi har förmånen att att kunna välja en styrelse som består av idel entusiaster som var och en på sit sätt kan bidra till en god verksamhet. Jag anser att det är en stor förmån för en förening att ha många ideella krafter som kan hjälpas åt i det grannlaga arbete som är grunden för en god gemenskap och trivsel. Årsmötet beslöt också att anta namnet SENIORERNA i stllet  för SPF, ett förslag från förbundsstyerelsen.

Som jag antydde förut har vi inte haft något finväder idag, snarare tvärtom. Det har småregnat hela dagen. Mulet dimmigt och grått har det varit. Solen har verkligen lyst med sin frånvaro. Nu skulle vi snrt vara i behov av lite solsken och torrt väder. Det skulle gärna kunna vara några minusgrader så att det fryser till lite ordentligt.

Arbetet med att sammanställa materialet till min bok går rätt trögt just nu. Jag strävar efter att ägna någon liten tid varje dag åt projektet men det är inte alltid det blir. Vår sportlovsfirande familj Holmberg har ägnat sig åt utförsåkning i regnblasket.

Så går livet vidare här på Tallbacken med en ny dag varje morgon.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards