injail

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Jöran Lundberg - 8 februari 2014 21:35

Vinterland.

Det verkar som det skall bli lite vinterland här på Tallbacken i år också. När jag kom ut i morse var det cirka 10 centimeter blötsnö på gårdsplanen. Det tog sin rundlig tid att få undan den. Samtidigt gav den mig välbehövlig motion. När traktorn kom och rensade upp blev det riktigt snyggt och prydligt..

I dag har vi också avverkat några timmars TV-tittande med anledning av OS. Mot alla odds fick vi ändå en silvermedalj genom Charlotte Kallas förnämliga kämpainsats. Däremor gick det rätt knapert med skidskyttarnas resultat. Men det är bara till att bryta ihop och komma igen.

OS-invigningen tycker jag var en lite segdragen historia med många kryptiska inslag som en vanlig sportnörd inte hajade. Potin fick väl sin beskärda del av uppmärksamheten även om jag tycker han uppförde sig mediokert. Han orkade knappast applådera när den ryska truppen tågade in på arenan. Elden fungerade i alla fall.

Som lojal svensk medborgare kommer jag väl att fortsätta följa de olika tävlingsinslagen. Förhoppningsvis kommer väl våra lite drygt hundratalet OS-deltagare göra bra ifrån sig så pass att vi kan skörda ytterligare några medaljer.

See you!!

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards