injail

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Jöran Lundberg - 10 januari 2014 22:39

Luffarslöjd

I dag har jag gett mig in i ett alldeles nytt gebit. Jag har nämligen tillverkat så kallad ”luffarslöjd”.  Det med anledning av att jag är deltagare i en studiegrupp som just ägnar sig åt sådant hantverk.

Jag har således endast med hjälp av diverse tänger och tråd av olika grovlek tillverkat en alldeles förtjusande ljusstake. (tycker jag själv). Jag kommer troligen att efter att antal övningstillfällen bli en riktigt duktig hantverkare. Vår handledare Eva af Klinteberg har utövat hantverket att antal år så hon kan troligen vägleda oss till oanade färdigheter.

Nu är det väl troligen så att undertecknad åldring inte blir någon luffare medelst den nya färdigheten. Jag tror heller inte att hopsnodda trådalster kommer att i någon större utsträckning bidra till min försörjning. Men eftersom jag är en god förespråkare för livslångt lärande kan den nya kunskapen starkt bidra till min mentala hälsa.

Modo torskade nmot Linköping i kväll med 8-2-förlust, vilket föranleder mig till följande drapa:

En MODO-flopp

satte hastigt stopp

för ett litet hopp

om ett spikrakt lopp

utan ett dropp

till tabellens topp

 

Att förlora med 8-2

mot Linköpings grå

kan ingen förstå

som helt litat på

att MODO skulle dem slå

och segrande stå

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards