injail

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Jöran Lundberg - 7 januari 2014 21:32

En dag då (nästan) ingenting hände.

Nu när helgfirandet är slut går livet här på Tallbacken i jämna lunken. Jag har inte företagit mig något särskilt annat än hållit fyr i värmepannan för ”Govärmens skull”. Var ner till Göte och Britta Levander en stund på eftermiddagen och pratade bort några timmar. Det är nyttig terapi både för dem och för mig. Jag tycker det är skönt och avkopplande när man bara får rå sig själv. Jag har ju några ”projekt” som liger och vilar som jag väl skall ta itu med så småningom. Om det inte blir alltför mcyket snö så man kan ta bilen upp till Hemsjön finns det alltid arbete att utföra i fritidshuset. Blir det gynnsamt har jag också lite vedhuggning på gång även om jag i nuläget har ett tillfredsställande stort vedlager. Min Volvo har också lite småfel som skall åtgärdas innan det är dags för det årliga besöket hos bilprovningen.

Vad vädret beträffar har de nu aviserat ett antal dagar med minusgrader så vintern kommer väl att så småningom hitta sin normala form. Jag skulle förmoda att vi så småningom har en  hel del snö att vänta också.

Det var tämligen meninglösa rader  för ambitiösa ”Bloggdiggare” men något litet är alltid något litet.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards