injail

Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Jöran Lundberg - 2 januari 2014 22:28

Mildväder.

 Fortfarande är det riktigt milt väder för årstiden. Här på Tallbacken har vi haft plusgrader hela dygnet igenom. Det innebär också att det kommer fram rätt mycket vatten på det glashala underlaget. Här i Långviksmon har man sandat rätt rejält och bemästrat den värsta halkan. Däremot är de stora vägarna fortfarande körbara endast med mycken försiktighet.

Vi hade Familjen Lundberg från Järved på besök under eftermiddagen och de tvingades köra väldig sakta och försiktigt under färden från Ö-vik. Jag tittade lite på långtidsprognosen på YR.NO och de aviserade lite kyligare väder i slutet av prognosen. Fortfarande signalerade de inte för några stora snömängder. Men som jag skrivit många gånger förut så får vi ta det väder som blir.

Jag tittade också lite på ishockey-VM för juniorerna och småkronorna klarade kvartsfinalspelet mot Slovakien alldeles ypperligt. Återstår att se hur det går i semifinalmatchen som går mot Ryssland.

En god sömn önskar jag alla er bokggdiggare.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards