injail

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Jöran Lundberg - 11 december 2013 22:19

Vårliga vindar.

När vårliga vindarna ila

Och snön som takdroppen sila

då vill jag gärna mig vila

I kärlig famn hos dig

Ty mitt i decembar så kulen

med endast en vecka till julen

vi på vinter och snö är bestulen

ni må tro det eller ej.

Att skriva om vädret är alltid gångbart och har därned räddat månget blogginlägg. Att vi den 11-te december har 12 grader plus och varma vindar är väl i och för sig inte så vanligt. Den lilla nederbörd som kommit i form av snö är snart ett minne blott. I övergångsskedet blir det ”vattehälka” som vi säger på Björnamåle. Men som jag skrivit många gånger förr. Vi får ta det väder det blir.

Jag lovade skriva lite om ”Gubbröra”, denna illlustra sammanslutning av äldre stadgade gentlemän som sammanträder varj onsdag i Björngården Björna. Där behandlas förutsättningslöst alla livets viktiga frågor. Det är nämligen så att när alla är församlade representerar de tillsamman mer än 500 års erfarenhet. En bank av vetande som är otrolig att ta del av. Många roliga minnen och tänkvärda berättelser behandlas vid varje möte. Trots att många av oss är så till åren kommen att, ”en etta med jordvärme” kan vara ett alternativ, pratar vi ändå ofta om framtiden. Det är med framtiden som med vädret, det blir som det blir. En frågeställning vi ofta behandlar är frågan om huruvida och i vilken utsträckning man kan påverka sin framtid när man är nämare nittio. Men det kan ändå vara nyttigt att ägna den sina funderingar. Roligt har vi i alla fall med många befriande skratt.

Med det säger jag adjö till alla mina kära bloggdiggare även om klockan än är bara barnet. Jag går nämligen ”i mål” tidigare än vanligt. Hurra!!

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards