injail

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Jöran Lundberg - 9 december 2013 22:19

OLD-fejs i farten.

I dag har vi övat OLD-fejs en stor del av dagen. Jag tyckte det gick förvånansvärt bra. Övningen flöt riktigt som den skulle. Den 17-de skall vi medverka vid ett bejublat framträdande i Arnäs församlingshem. Det är SPF-föreningen där som har julfest. Därför övade vi ett rätt stort antal julsånger. ÖA-s och Lions Lucia med följe skall också besöka julfesten så  det blir inte så betungande program för oss. Ett antal juliga allsånger skall vi väl hinna med i alla fall. Och kanske någon knökig anekdot också.

När jag var i Mattarbodum idag var det 15  minusgrader där så det har brännt till och blivit riktigt kallt. Då är det skönt att vara inomhus och njuta av den rikliga ”govärmen”.

Det bir inte så omfattande blogg i kväll för KäraHu har uppmanat mig att inta sängläge i tid. Anledingen till detta är att hon rätt tidigt i morgonbitti har ett sammanträde med ”VARANKLUBBEN”. Det är en illuster samling av blodförtunnade varelser som håller sammanträde nu och då i Landstingets lokaler i Björna samtidigt som diverse testinationer. Sammanträdet börjar alltid med ”övriga frågor”. Denna punkt i föredragningslistan avhandlas med största allvar ända tills alla medlemmar har fått sin viskositet fastställd. Efter detta skingras skaran och mötet är slut. Eftersom jag inte är fullvärdig medlem utan bara adjungerad kallblodare har jag därvid begränsad yttranderätt. Men en och annan rolig kommentar brukar jag ändå bestå dem med.

I morgon skall den gamle krutgubben Alfred honoreras med en festlighet i Stockholms statshus. Då är man delvis också i ”Gyllene salen, ett rum som är klätt med guldmosaik som Hitler sålde billigt för att få in lite slantar till att investera i krigsutrustning. Delvis med dom pengarna kunde han ha möjlighet att gå över Polska gränsen och båbörja det eländes elände som benämnes Andra världskriget. Men det är en annan historia.

Gonatt.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards