injail

Alla inlägg den 6 december 2013

Av Jöran Lundberg - 6 december 2013 23:03

MODO-s monstervecka.

Tre matcher på fyra dar, onsdag, fredag och lördag är en tung uppgift för ett lag i SHL. Dessutom en resa ner till Leksand för match i kväll, en resa som stördes av den otjänliga väderleken. Det gjorde att MODO inte kom till Leksand i kväll förrän någon timme före matchstart. Det är troligt  (men inte fastlagt) att laget stördes av den sena ankomsten eftersom de egentligen inte kom igång med sitt rätta spel förrän i sista perioden. Den vann dom med 1-0 men förlorade matchen med 3-2 till hemmalaget.

Klockan 11 förmiddag deltog jag i begravningsgudstjänsten för Margit Vikman. En tapper kvinna som fått sluta sina dagar här på jorden efter ett långt och strävsamt liv. 97 år gammal.

En person som lämnat detta livet lever ändå genom de minnen som den lämnar efter sig. Margit var en generös och godhjärtad person. Jag minns med välbehag de gånger jag hälsade på hos henne. Man hade inte mer än väl kommit innanför dörren innan kaffehurran kom på spisen och man blev väl trakterad med goda och smakliga smörgåsar. Hon var också intelligent, och de samtal man förde med henne var fyllda av roliga och intresseväckande kommentarer. Genom gott minne och en suverän personkännedom blev hennes berättelser rosenkantade och umgänget med henne stunder av uppriktig gemenskap. Det var i dag en fin stund i kyrkan och ett känslofyllt avsked. Frid över hennes minne.

Ett besök i Ö-vik har jag också hunnit med. Det var nämligen så att det i Fjällräven Center anordnades en mässa för ”Unga företagare”  med deltagande av de gymnasielever som studerar ekonomi och entreprenörskap. Nästan ett femtiotal olika montrar var uppställda. Vårt näst äldsta barnbarn Emma var också med bland utställarna. Jag önskar att ni skulle haft tillfälle att se hennes monter. Det var den absolut finste på hela mässan. Emma har en sagolik känsla för estetik. Med enkla medel hade hon format en monter som rymde allt från Pikasso till Sjung med oss mamma. I montern sålde hon nostalgiska kreationer vars grundsubstans utgjordes av utslitna jeans och dylikt från 1970-talet. Jag tror att hennes händighet på olika områden kommer att föra henne långt i livet.

Avslutar min blogg i dag med att önska alla mina kära boggdiggare en god hälsa och en väl fungerande matsmältning vilket utgör de grundstenar som främjar och stabiliserare ett gott liv.

Hejdå.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards