injail

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Jöran Lundberg - 29 augusti 2013 21:23

En gamlings seger

Det gäller vårt fritidshus vid fagra Hemsjön. Som alla hus i övrigt kräver det underhåll nu och då. I sommar har det fått ett nytt yttertak av korrugerad plåt. Ett arbete som krävde en rätt stor arbetsinsats. Värdefull hjälp med att iordningställa det har jag fått av, dels Tomas (Ulrikas man) och dels Thorleif som klippte till plåtarna med hjälp av en så kallad nibbler. Ensam har jag gjort kompletterande arbeten. Det har fört sig om applicering av ytterigare plåtskruvar men också om arbete med att täta omkring skorstenen. Den gamle mannen har farit upp och ned i stegen som om han varit en tonåring. Inte helt riskfritt har det nog varit, men med stor försiktighet har det gått.

Nästa projekt vid huset är att bygga en helt ny altan eftersom den gamla har tärts av tidens tand. Men det är ju ett åtagande som inte påverkar hustets kondition så det får väl bli efterhand.

När jag hade taket så gott som färdigt tog jag  ett par bilder av verket för att visa hur fint det blivit.


Det nya blänkande plåttaket skall väl göra tjänst i många år framöver.

   

Ett rintigt tak r värdefullt för ett hus och absolut nädvändigt.

En ny vebod timrade ja upp för ett antal år sedan. dDt är mycket värdefullt.

     

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards