injail

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Jöran Lundberg - 6 augusti 2013 21:36

Dagar i fjällen.

Livet här på Hemavan fjällstation är mycket behagligt. Vi utför vissa arbetsuppgifter när vi känner för det och är på fjället när vi tycker så. Vi har ägnat en del av vår tid med att pröva fiskelyckan i närområdet. Det har väl inte resulterat i några fångster, Jag hade en bumling på kroken men innan jag hade fått den iland gick tyvärr reven utav och jag blev snuvad på fångsten. Det enda som blev av detta var att jag tvingades köpa en ny uppsättning metrev.

Arbetet på gården framskride enligt planerna. Huvuduppgiften för oss är att förbereda lokaler för den kurs i ”Bibelfjäll” som börjar om cirka två veckor. Då kommer ett antal studiemotiverade ungdomar att invadera gården. Under två terminer skall de fördjupa sin kristna tro samtidigt som de blir mer förtrogen med den härliga miljö som fjällvärlden erbjuder.

Vädret har varit soligt och varmt så när som på i kväll då det regnar en liten smula. Men enligt prognosen skall det vara av övergående art.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards