injail

Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Jöran Lundberg - 26 juli 2013 20:45

Summarn kummar.

Överskriften är gotländska och betyder fritt översatt att sommaren är här. Och sommarvärmen håller i sig fortfarande varför det i stort sett har varit en ”slödag” här på Tallbacken. Suttit i hammocken med en intressant bok och bara njutit av den sköna sommaren. Något lite nytta har jag väl också gjort i det jag har avlägsnat några kärror skräp från tomten till min kärahu´s stora förnöjelse. Hon tycker nämligen att jag emllanåt har det alltför ”skräpigt” omkring mig, vilket tillhör en av mina egenskaper. Jag trivs nämligen rätt bra när det är lite stökigt i min omgivning.

Att det är tid för bärplockning har väl ni alla kära blogdiggare observerat. Nu börjar också hallonen mogna lite smått. Då det i år verkar bli en rekordartad skörd av den varan är det väl bara att ta itu med denna upgift. Det är inte bara det att hallonstånden dignar av bär det verkar också att bli stora och goda sådana. Jag har heller inte upptäckt några större maskangrepp.

Jag har ansökt om några dagars semester efter den första augusti, få se om det blir beviljat? Då har jag tänkt åka till fjällen i Hemavan för den årliga motionsrundan. Det blir naturligtvis en pers för mina ålderstigna ben men man får väl rätta turerna efter den förmåga man har. Miljön där uppe är superb och hälsobringande var man än befinner sig. Man behöver således inte klämma de högsta topparna för att uppleva det maximala av tillvaron. Hur det nu blir återstår väl att se.

Ha en bra dag!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards