injail

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Jöran Lundberg - 15 juli 2013 20:55

Slömåndag.

Eftersom taket på fritidshuset i Hemsjön blev färdig i går var det helt legalt att ta det litel lugnt i dag. Och då Ulrika med familj kom från Gotland i gårkväll var det också naturligt att umgås lite med dem under förmiddagen. När de sen åkte till Järved under eftermiddagen passade jag på att fara till skogs och plocka lite hjortron. Åja drygt två kilo blev det av en gammal man och det tycker jag är rätt hyfsat. Man kan väl beteckna det som nyttig pensionärsgymnastik att gå på en blötmyr och böja sig efter några tusen hjortronplantor.

Regnat har det också över våra landamären men det skall väl dra bort österut och lämna plats för lite stadigare väder. Det är gynnsamt för de som skall tillbringa sin semester här i Långviksmon. Jag skall väl också nämna att jag plockat mina första ”färskpärer” från egen odling. 20 stycken fina knölar under en och samma planta.

Så går livet här på Tallbacken dag för dag med en natt emelllan. En fin sommar önskar jag alla bloggdiggare.

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards