injail

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Jöran Lundberg - 25 juni 2013 21:13

En blogg i sommarkvällen.

Nu är det riktig sommar med släsande värme och Allsång på Skansen som går i treditioella banor. Så rotade jag ytterligare i minnenas arkvi och hittade en liten dikt som jag skrev efter ett besök vid någon gudsttjänst. Det kan kanske vara läge att delge er den:


Guds omsorg enl. Johannes 14.

 

Det finns ett rum för vilsen själ

Ett rum som Herren Jesus ger

Det finns en vän som vill ditt väl

Och  allltid till ditt bästa ser

 

Om jag går bort, vad än som sker

för mina barn ett rum jag har

Känn då ingen oro mer

jag omsorg om din levnad tar

 

Jag är vägen sanningen och livet

Genom mig du trygghet får

Ty i ordet står det skrivet

Han alltid vid din sida går

 

Lägg då ditt liv i Herrens hand

Lita helt uppå hans bud

Han leder dig till livets land

ty han är evighetens Gud.

 

Vår Jesus säger i sitt  ord

se jag går bort en tid från er

i himlens sal jag rett ett dukat bord

det är det löfte som jag  ger.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards