injail

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Jöran Lundberg - 20 juni 2013 20:33

Ett livstecken.

Efter att ha gjort uppehåll i mitt bloggskrivande en längre tid ämnar jag nu försöka att återuppta detta. Uneder tiden vi var i Spanien hade jag inte möjlighet att använda dator för att sända iväg mina alster. Om jag mycket kort skall kommentera vår resa till Fuengirola kan man säg att den var mycket upplevelserik. Underbart fint väder under hela veckan, strålande sol och värme av lämplig temperatur. Genom att vi disponerade hyrbil under hela veckan kunde vi göra utfärder till intilliggande turistattraktioner. Detta passade oss alldeles utmärkt enär varken Siv eller jag är några som gillar att dag efter dag ligga i solskenet på stranden. Möjlighet till svalkande dopp fanns det över hövan. Om man inte ville gå ner till stranden hade vi tillgång till pool alldeles utanför vår lägenhet.

En dag besökte vi en stad som vi nådde medelst serpentinvägar som vindlade i häftiga kurvor långt upp i bergen. Bergsstaden heter Ronda och är ett uppskattat turistmål, bland annat med en djup canjon mitt i bebyggelsen. Fantastiskt fina restauranger besökte vi också där vi frossade i mycken god mat. Hela resan var faktiskt en härlig upplevelse.

Så ligger midsommarfirandet framför oss. Det verkar som det blir bra väder under midsommaraftonen. Kärahustrun och jag tänker besöka Mattarbodum där de ordnar en mängd olika arrangemang.

På återhörande.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards