injail

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Jöran Lundberg - 6 juni 2013 21:35

Nationaldagsfirandet.

Det har varit en mycket fin nationaldag vad vädret beträffar. Strålande sol ,lämpligt med moln och lite svalkande vind. Firandet av nationaldagen vid hembygdsgården i Björna blev också en fin tillställning. Mycket god uppslutning med deltagare. Björna kyrkokör sjöng många vackra sånger som harmonierade så skönt med den sommarfagra miljön. Jag satt riktigt och njöt av livet. Min insats var väl så där med en kombination av humor och allvar, precis som livet.

Vi såg också på nationaldagsfirandet på skansen. Ett mycket fint program.

Jag medverkade också med an dikt vid andakten på Björnaborg efteråt, en dikt som jag tänker förära er här nedan.

God fortsättning på sommaren önskar jag er alla bloggdiggare.

 

Guds under.

När jag ser din himmel och din sköna jord

Allt  du skapat med din starka hand

Där  du o Herre dukar livets  bord.

Och ljuset vänligt smeker hav och land

 

Markens grönska jordens fägring det skönaste vi sett

fåglars sång i trädens gröna sal.

Känslan av att vara med naturen ett

Åkerns gröda, solens strålar över berg och dal.

 

Gudsgemenskap  ett liv så rikt oss ger

I blommans fägring syns hans klara bild

Livets under ett mirakel är det som vi ser

När Faderns omsorg tonar fram så mild

 

Så får vi leva mitt i detta  under

Med våra sinnen kan vi njuta livets märg

Vi  förnimmer livets högtidsstunder

Då Gud bereder verklig fest och färg.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards