injail

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Jöran Lundberg - 21 april 2013 21:17


Helgdag på Tallbacken.

Jag har alltid upplevt vilodagen som något speciell. Hur det än är, blir det en annorlunda atmosfär. Även en pensionär kan uppleva att det blir stressigt ibland varför det kan vara  näfvändigt att varva ner. Eftersom det inte var någon saming i Kyrkan såg vi på gudstjänsten i TV. Efter påverkan av den förnämliga samlingen blev jag inspirerada att skriva en dikt om dess tema. Håll till godo

 

Johannes 14.

 

Det finns ett rum för vilsen själ

Ett rum som Herren Jesus ger

Det finns en vän som vill ditt väl

Och  allltid till ditt bästa ser

 

Om jag går bort, vad än som sker

för mina barn ett rum jag har

Känn då ingen oro mer

jag omsorg om din levnad tar

 

Jag är vägen sanningen och livet

Genom mig du trygghet får

Ty i ordet står det skrivet

Han alltid vid din sida går

 

Lägg då ditt liv i Herrens hand

Lita helt uppå hans ord

Han leder dig till livets land

I himmel och på jord.

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards