injail

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Jöran Lundberg - 7 april 2013 20:43

Aprilsnö.

Detblev rätt mycken snö som kom ändå. Ungefär en decimeter nysnö blev vi uppvaktade med här på Tallbacken. I stället för att gagga så mycket om vädret visar jag några bilder som jag tagit i kväll i och omkring vårt hus.

 

Vårt vinterinbäddade hus. Hag har en ränna upp till entrén

 

Vattentornet i snöskrud. Än så är det vinter.

 

Entrén som är inbäddad i riktiga snödrivor.

 

Julen varar intill påska, ja ännu längre. Min konstnärliga julgran som jag arrangerade i december.

 

En påskamaryllis har vi också.

 

Ännu en bild från det blommande fönstret. Orkideer och amaryllis m.fl blomster.

Så har jag visat er några ytterligare vinterbilder till allmän förnöjelse. Allt under det att TV  visat Mästasrnas mästare. som jag kallar suparnas supare, eftersom det i varje program visas upp mängder av alkoholhaltiga drycker. Monopolet sägs jubla över sådana program.

Ha de hyvens, må tjyvens.



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards