injail

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Jöran Lundberg - 6 april 2013 22:00

Skoterföre

Det är rätt intressant att uppleva för varje år hur långt fram på våren det är acceptabelt skoterföre. Tyvärr har jag inga anteckningar för hur det sett ut för de gångna åren. Jag vet dock att jag ngot år har åkt skoter upp till fritidshuset vid Hemsjön en bit in i Maj.

Just nu är det superfint före och lederna är helt intakta. I dag har det varit så kallt över dagen att det nog inte töat nämnvärt. Jag var på en skotertur upp till Svartsjön i dag och min Polaris uppförde sig helt just. Jag gjorde upp en eld vid en av ”gapaköjern” som finns runt sjön. Det blåste en liten aning men inte så mycket så det störde. Solen var faktiskt verksam på förmiddagen och värmde en liten smula. Nu i eftermiddag när jag skriver denna blogg har det börjat att snöa en smula. Men enligt norrmännen, som år duktiga att spå väder, skall det inte bli så stora mängder över Långviksmon.

Jag skulle förmoda att det är många som nu längtar efter att kung bore skall släppa sitt grepp även äver våra nordliga domäner. Men det är i stort sett samma väderleksläge i en stor del av Sverige. Isarna ligger ännu väldigt stabila. Vid  fisketävlingen  härom lördan fick man använda nästan hela isborren för att komma igenom isen. Men jag förmodar att våren kommer så småningom. Likväl gäller det att vårvärmen kommer om snön och isen skall vara borta om en månad.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards