injail

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Jöran Lundberg - 1 april 2013 22:22

En Sarons lilja.

Jag fick en påsklilja i min hand. En enkel liten oansenlig blomma som tycktes ha sprungit fram ur intet. Den berättade för mig en saga:

 

”Jag kom till för att livet fanns där,

inte för min egen skull utan för min skapares”.

Min uppgift var att förmedla en enkel skönhet.

Till glädje för min omgivning.

Jag var inte en ros.

Inte heller en tistel.

Jag var en lilja.

 

Under min korta tid fram till vissnande och död.

Ville jag förmedla ett budskap.

En hälsning till bäraren.

Den som tog mig i sin hand.

 

Min skapare har gett mig min dräkt

Den är inte förtrollad

Den är inte märkvärdig

Men den är min

Och jag gläds åt den.

 

Så vill jag ge dig min skönhet

Mitt budskap

I en enkel blommas dräkt.

För att du skall glädjas

För att du skall förnimma

Att Gud är kärlek

och

Att allting finns i honom

Som i den lilla blomman.

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards